TimeSheet
er et nyere modul i SmartTID,
som egner sig rigtig godt til
funktionærer samt andre der
har behov for at registrere
tid på bagkant. Det er en lidt
anderledes måde at registrere
på end hvad vi ellers gør i
SmartTID og det er vigtig at
nævne at man skal vælge om den
enkelte medarbejder skal
registrering tid via SmartTID
Terminal og/eller SmartTID
Phone, hvor der stemples ind
og ud når man kommer og går,
eller om der skal anvendes
SmartTID TimeSheet.
TimeSheet findes i web portalen og
som modul i SmartTID Phone (version 3). Se
dette
dokument om TimeSheet i
portalen
SmartTID Phone (version 3) kan hentes her
- Android via Google Play. Kræver minimum
android version 4.4.
- IPhone og iPad. Kræver minimum IOS version
8.
Portal og Phone kan frit kombineres
Medarbejderen kan, hvis adgang til TimeSheet er aktiveret, både bruge portal og phone til at foretage sine registreringer. Begge dele arbejder online så registreringer foretaget på eks. phone er umiddelbart tilgængelige i portalen og kan rettes der.
Adgang til TimeSheet i portalen
For at få adgang til TimeSheet i portalen skal følgende være på plads
- Medarbejderen skal være oprettet som bruger med minimum "Bruger" rolle. Det gøres nemmest ved at aktivere "Portal bruger" på medarbejderen via rediger medarbejder. Se også Brugere
- Der skal været et "link" mellem medarbejderen og brugeren. Dette link etableres automatisk når man aktivere "Portal bruger" på medarbejderen. Herved oprettes en bruger hvor SystemID er det samme som medarbejder koden. Hvis brugeren allerede findes med et andet SystemID, eks. ved at brugeren også har et login via Windows klienten og derfor har et andet SystemID, kan dette link etableres ved at udfylde feltet "SystemID" på medarbejderen med det samme SystemID som under brugere.
Adgang til TimeSheet på phone
For at få adgang til TimeSheet på phone skal følgende være på plads
- Medarbejderen skal have aktiveret "Brug smartphone". Dette kan gøres via rediger medarbejder. Her ud over skal knappen "TimeSheet" (knap nr. 150) være aktiveret for den profil medarbejderen er tilknyttes. Ellers er den ikke synlig på Phone. Denne opsætning er pt. kun tilgængelig via Windows klienten. Se evt. System opsætning - Tablet, Phone og Terminal
- Medarbejderen skal have SmartTID Phone (version 3) installeret. Se links overfor.
Indtaste og godkende andre medarbejderes TimeSheet
For at man kan se andres TimeSheet skal følgende være på plads
- Man skal være oprettet som bruger med minimum holdleder eller superbruger rolle. Dette gælder også hvis man fra phone skal have adgang til andres TimeSheet. Se evt. punk omkring "link" i afsnittet "Adgang til TimeSheet i portalen"
- Man kan kun se de medarbejdere som man via Brugerfiltrering har adgang til og hvor en af følgende betingelser er opfyldt
- Andre medarbejdere, med link til brugere der har markering i "TimeSheet synlig"
- Andre medarbejdere som tidligere har foretaget tidsregistrering via TimeSheet
Gælder fra version:
Portal 0.7.0
Database 6.18.01