Når man giver en medarbejder adgang til at benytte app/smartphone til at registrere sig med, bliver der oprettet en såkaldt 'phonebruger'. Denne phonebruger skal have adgang via et brugernavn og et password - og vedkommende skal have disse oplysninger tilsendt eller overgivet for at kunne registrere sig via appen.
Derfor er der en funktion under IT-opsætning -> Systemopsætning en fane, der hedder 'Mail', hvor man kan indstille hvilke tekster, der automatisk skal sendes til medarbejderen på dennes e-mailadresse:

Inden man når dertil, skal man sikre sig, at mailteksterne er som ønsket. Der er sat en række standardtekster op, og dem kan man ændre i, hvis man ønsker det. Vær dog opmærksom på, at der i disse tekster er indeholdt kode, der sørger for at sende de relevante oplysninger til medarbejderen, hvorfor man ikke bare kan slette al tekst og frit komponere tekst som man vil:

Image Placeholder

  1. Gå til 'Generel opsætning'
  2. Og finde menupunktet 'Mail tekst' næsten nederst på listen
  3. Klik på en af de ønsked mailtekster og rediger, hvis det ønskes.
Nu gør man til 'IT opsætning':

Image Placeholder

  1. Klik på 'IT opsætning'
  2. Vælg 'System opsætning'
  3. Fanen 'Mail' vælges
  4. Sørg for, at 'Send besked til medarbejder' er slået til.
  5. Vælg de tekster, der skal sendes.