En portalbruger har særlige rettigheder i portalen - fx til at arbejde med kladder, oprette job eller oprette andre medarbejdere. Det kan enten være en medarbejder eller det kan være en unik bruger, der ikke behøver at være medarbejder.

Opret en portalbruger via medarbejderkortet

  • Åben 'Medarbejder' og klik på den ønskede medarbejder
Image Placeholder

  1. En portalbruger skal have en e-mailadresse. Det behøver i princippet ikke at være en faktisk e-mailadresse - men den skal ikke være brugt af andre i SmartTID-sammenhæng.
  2. Herefter klikkes på fanen 'Indstillinger'
Image Placeholder

  1. Vælg 'Portalbruger' til.
  2. Vælg et kodeord (password). Bemærk, at der skelnes mellem store og små bogstaver, hvis der bruges bogstaver.
  3. Gem.
Nu er der oprettet en bruger. Som udgangspunkt er brugeren på de lavest mulige rettighedstrin.
Se hvordan det ændres her:

Opret en portalbruger via menupunktet 'Brugere'.

  • Image PlaceholderGå til menupunktet 'IT opsætning' og åbn 'Brugere'.
Der åbnes nu et oversigtsvindue med de brugere, der allerede findes.
Hvis du allerede har en bruger oprettet (fx via medarbejderkortet), kan du benytte 'Hurtig Søgning'-feltet til at finde brugeren.

  • Klik på brugerens linje for at redigere
Eller

  • Klik på '+ Ny bruger' for at oprette en ny bruger

Image Placeholder

  1. Udfyldt System ID og Navn
    1. Bemærk, at System ID og medarbejdernummer ikke bør være det samme, da filtrene for de to forskellige roller (bruger/medarbejder) kan påvirke hinanden.
  2. Klik 'Fortsæt'.
Læs om den resterende del af oprettelsen i dokumentet Brugerfiltrering.