FAQ - Hvis et ansættelsesforhold er bragt til ende, skal medarbejderens ansættelsesperiode have en slutdato.
En medarbejder kan ikke slettes, da der er data i databasen knyttet til medarbejderen.
Derfor indsætter man en slutdato, og medarbejderen er ikke længere en del af dagligdagen, men alle registreringer er stadig bevaret i dataasen.
- Klik på 'Daglige opgaver'
- Klik på 'Medarbejder'.
- Klik på den pågældende medarbejders navn/linje eller brug funktionsknappen i højre side.
- Klik på 'Ansættelsesperiode' og tilføj en slutdato.
- Husk at gemme.
![Image Placeholder](/desk/file/11641960/image.png)
- Hvis du herefter IKKE ønsker at se fratrådte medarbejdere i oversigter, eller rapporter - kan med fordel benyttes 'Filter' funktionen 'Ansat'.
- Vælg 'JA' for udelukkende at se medarbejdere, med en aktiv ansættelse.
![Image Placeholder](/desk/file/12074628/image.png)
Bemærk, at en medarbejder ikke kan slettes, hvis der er tidsposter tilknyttet medarbejderen. Hvis man slettede ville alle muligheder for analyse og statistik forsvinde. Men af hensyn til GDPR-lovgivningen, kan man anonymisere tidligere ansatte, det kan man læse om her.