SmartTID er en cloud løsning hosted hos Microsoft Azure, så der er ikke de store tekniske krav til at køre løsningen. Nedenfor her er der dog lige listet de krav og muligheder der er til de mulige registreringsformer

Smartportal

Smartportalen anvendes primært at superbrugere og holdledere til at vedligeholde data i SmartTID som administrative brugere. Medarbejdere som eks. skal registrere tid via Time Sheet skal også have adgang til den.

Smartportalen skal afvikles via en browser og vi understøtter og tester på følgende i nyeste versioner:
  • Google Chrome
  • Microsoft Edge
  • Safari.

Den kan således afvikles på Windows PC, Mac samt på mobile devices.

Mht. mobile devices, så er siden er dog ikke optimeret til telefoner, så i praksis kan smartportalen kun anvende på iPad og Android tablets. Der vil dog være enkelte funktioner i Time Sheet og Team ressource kalenderen som kræver "drag and drop", som ikke understøttes på de mobile enheder.

Adressen til portalen er https://smartportal.smarttid.dk/ som der skal være adgang til, og alt trafik er krypteret.

SmartTID Terminal

SmartTID Terminal bruges af medarbejdere til at stemple ind og ud til arbejde, samt at foretage en række andre handlinger alt efter opsætning i SmartTID.

Der findes 3 forskellige udgaver af SmartTID Terminal
  • Til Android. Det er den version vi installerer på de terminaler vi sælger, som også har indbyttet RFID læser. Hvis man ønsker at installere terminal på egne Android tablets kan man hente seneste version af APK installationsfilen https://monitor.smarttid.dk/updates/smarttidterminal168.apk
  • Til iPad. Den kan hentes i App Store   Image Placeholder
  • Web terminal. Kan afvikles i en browser. Se Tilslutte web terminal hvordan den tilsluttes

SmartTID Terminal - model 3280
Den terminal vi vælger i SmartTID ser således ud og er en 12" touch skærm og RFID læser

Image Placeholder
På bagsiden findes følgende tilslutningsmuligheder
Image Placeholder
  1. Strømforsyning. Medleveres.
  2. 2 USB stik. Kan bruges til tilslutning af stregkode læser som understøttes if. indstempling og jobregistrering
  3. SD kort læser
  4. HDMI udgang. Mulighed for at tilslutte ekstern skærm
  5. LAN - RJ45 stik. Understøtter 10/100 MBit. Der kan være udfordringer med at tilslutte til switch med 1Gbit udgange. Her anbefales det at drosle porten ned til 100 MBit. Alternativt kan man sætte en 10/100 MBit switch mellem 1Gbit udgangen i switchen og terminalen.
  6. 2 serielle stik. Understøttes ikke i terminal softwaren.
  7. Eksternm WiFi antenne. Kan med fordel erstattes af en større og kraftigere hvis der opleves dårlig dækning.

SmartTID Phone

SmartTID phone bruges af den enkelte medarbejder til at stemple ind og ud til arbejde, samt at foretage en række andre handlinger alt efter opsætning i SmartTID. Det styres centralt i SmartTID om og hvad den enkelte medarbejder må bruge SmartTID Phone til.

Den findes følgende platforme
  • Android via Google Play. Kræver minimum android version 4.4.   Image Placeholder
  • IPhone og iPad. Kræver minimum IOS version 8.  Image Placeholder
Via profilerne i SmartTID kan det være påkrævet at GPS er aktiveret og at SmartTID Phone appen får tilladelse til at logge GPS positionen ved ind og udstempling fra arbejde, pause og jobs. Se Sådan håndteres GPS