I forbindelse med at jeres SmartTID flyttes til vores nye setup i Microsoft Azure er der her et par videoer, som kan hjælpe med følgende:
  • Nyt password og servernavn til DAB brugerne
  • Manglende adgang via firewall til DAB klienten
  • Skift af password til DAB klienten
Disse vejledninger er kun aktuelle for brugere som anvender SmartTID Windows klienten, også kaldet DAB klienten, installeret lokal på egen PC eller via en Citrix eller Terminal serverløsning.

Vær opmærksom på, at hvis du kopiere enten Server adressen eller Password, at få det kopieret korrekt, så der ikke mangler noget eller at du evt. får kopieret et ekstra mellemrum med. Det skal stå nøjagtigt som det vi har sendt til dig. 

Remote Desktop adgang til SmartTID

Logger du på via remote desktop til SmartTID så skal du efter skiftet til ny server ændre i database forbindelsen. Det bliver gennemgået i nedenstående video



Nyt password til DAB brugerne

Der vil komme en fejl ved opstart af DAB klienten første gang. Det er gennemgået her hvordan det håndteres. Bemærk der skal skiftes servernavn til smartsql22.smarttid.dk samt nyt password.



Manglende adgang via firewall

Der skal også være åbnet i firewallen til databasen for at DAB klienten kan få adgang. Her vises hvordan fejlmeldingen ser ud og hvordan den håndteres



Skift af password til DAB klienten

DAB brugere kan selv skifte deres password. Her vises hvordan



Server name cannot be determined

Hvis du møder denne fejlmelding ifm. tilslutning til databasen så skyldes det du anvender version af Windows eller Windows Server som ikke er helt opdateret.

Image Placeholder

Det kan løses ved at skrive servernavnet efter brugernavnet adskilt af et @ som eks. her

ST_PD_PCH@smartsql22.smarttid.dk

Image Placeholder