I forbindelse med at jeres SmartTID
flyttes til vores nye setup i Microsoft Azure
er der her et par videoer, som kan hjælpe med
følgende:
- Nyt password og servernavn til DAB brugerne
- Manglende adgang via firewall til DAB
klienten
- Skift af password til DAB klienten
Disse vejledninger er kun aktuelle
for brugere som anvender SmartTID Windows
klienten, også kaldet DAB klienten,
installeret lokal på egen PC eller via en
Citrix eller Terminal serverløsning.
Vær opmærksom på, at hvis du kopiere enten Server adressen eller Password, at få det kopieret korrekt, så der ikke mangler noget eller at du evt. får kopieret et ekstra mellemrum med. Det skal stå nøjagtigt som det vi har sendt til dig.
Remote Desktop adgang til SmartTID
Logger du på via remote desktop til SmartTID så skal du efter skiftet til ny server ændre i database forbindelsen. Det bliver gennemgået i nedenstående video
Nyt password til DAB brugerne
Der vil komme en fejl ved opstart af
DAB klienten første gang. Det er gennemgået
her hvordan det håndteres. Bemærk der skal skiftes servernavn til smartsql22.smarttid.dk samt nyt password.
Manglende adgang via firewall
Der skal også være åbnet i
firewallen til databasen for at DAB klienten
kan få adgang. Her vises hvordan fejlmeldingen
ser ud og hvordan den håndteres
Skift af password til DAB klienten
DAB brugere kan selv skifte deres
password. Her vises hvordan
Server name cannot be determined
Hvis du møder denne fejlmelding ifm. tilslutning til databasen så skyldes det du anvender version af Windows eller Windows Server som ikke er helt opdateret.
Det kan løses ved at skrive servernavnet efter brugernavnet adskilt af et @ som eks. her
ST_PD_PCH@smartsql22.smarttid.dk