Der kan være behov for at den samme brugere skal have adgang til flere SmartTID installationer. Enten fordi der måske administreres flere virksomheder fra den samme administration eller man ønsker at invitere en lønmedarbejder fra et eksternt firma ind og hjælpe med SmartTID. I sådanne situationer kan man oprette en ekstern bruger.

Forudsætninger

Forudsætningen for at kunne oprette en ekstern bruger er at denne bruger er oprettet som almindelig bruger, superbruger eller holdleder, i en eksisterende SmartTID installation.

Login

Når man er oprettet som ekstern bruger og dermed har adgang til flere SmartTID installationer så skal man logge ind med brugernavn og password til din primære SmartTID hvor man er oprettet som almindelig bruger. Herefter vil man blive bedt om at vælge hvilken SmartTID installation man ønsker at logge ind i. Når man er logget ind kan man skifte mellem de installationer man har adgang til i en dropdown øverst til højre.

Oprette bruger

Når man opretter en ekstern bruger skal man huske at markere brugeren som ekstern i forbindelse med man giver adgang til at kunne logge på portalen. Hvis man ikke gør det bliver man mødt at denne dialog hvor man så kan vælge om det skal være en ekstern bruger eller om man virkelig ønsker at overføre den bruger til den installation du er logget ind i, og dermed gøre dette til brugerens primære installation.

Image Placeholder