Menupunktet API adgang giver
mulighed for at opsætte integrationer, hvori SmartTID er den ene part. API står for Applikations Programmerings Interface, og det vil altså sige et
interface mellem applikationer - eller
systemer, om man vil. Ved hjælp af SmartTIDs
REST API er det muligt for en anden applikation både at trække data ud
af SmartTID, at importere data ind i
SmartTID samt at
opdatere eller slette data i SmartTID.
Applikationen, der "snakker" med
SmartTID, kan være et intern applikation hos jer,
men det kan også være en anden ekstern applikation, som I anvender. Det afgørende er, at den pågældende applikation har mulighed for at kalde SmartTIDs
REST API.
Under menupunktet API adgang er det
ved udfyldelse af følgende felter muligt at
oprette en ny API adgang:
Beskrivelse | Her angives et valgfrit navn
på API adgangen |
Partner | I denne liste figurerer partnere, som SmartTID samarbejder med. Hvis ikke den partner, som I ønsker at integrere med, er på listen, kontakt da venligst jeres SmartTID-konsulent. |
Sprog | Sprog for fejlmeddelelser fra SmartTIDs REST API - sættes til dansk eller engelsk |
Aktiv | Ja eller nej - sættes til ja for en ny API adgang, men giver mulighed for at deaktivere en adgang. |
Når der trykkes på Gem, vil der blive genereret en API nøgle, som vises i kolonnen API nøgle på oversigten. API nøglen er nøglen til at kunne tilgå SmartTIDs REST API for den pågældende partner. Ved hjælp af det lille "kopier" ikon
ud for API nøglen kan nøglen kopieres til udklipsholderen. Det gør det nemt, når API nøglen skal videreformidles til partneren, der skal bruge API nøglen i integrationsopsætningen.
