Alle SmartTID-terminaler er opsat til for det første at forbinde til jeres database og for det andet at køre SmartTIDs app i 'kiosk mode'. Det sidste vil sige, at de er sat op til kun at køre denne app, så snart der er to forudsætninger til stede: strøm og internetforbindelse. Det betyder, at hvis man klikker et LAN-kabel med internetsignal i terminalen og sætter strøm til, så vil SmartTID-appen gå i gang, og man kan registrere tid med det samme.

Men hvis man ikke har kablet internetforbindelse - hvis man bruger wifi - så skal man have låst terminalen op og 'lært' den, hvilket netværk den skal forbinde til.

Du gør sådan:
Find koden til terminalen - den står på den tjekliste, der kom sammen med terminalen, ellers kan den findes i SmartPortalen under menupunktet IT Opsætning -> Systemopsætning -> Terminal 

Image Placeholder

Lås terminalen op ved at klikke på 'Unlock device' og skrive koden ind:

Image Placeholder

Når terminalen er låst op, kommer et pop-up. Klik på Quickstep:

Image Placeholder



Nu skal man vælge 'Indstillinger'. Det er appen med ikon som et tandhjul.
Image Placeholder


Her vælger du 'Netværk og Internet' ved at trykke på det.

Image Placeholder

Når signalet fra det ønskede wifi-netværk er synligt, så klik på det og skriv adgangskoden ind.

Når det er gjort, og terminalen har forbindelse til wifi-netværket, går man tilbage.
Ude i menuen igen vælges nu 'Apps og notifikationer.

Image PlaceholderVælg her 'Standardapps' hvor listen over apps, der ligger på tabletten, vil fremkomme. Klik på SmartTID-appen for at returnere til grundindstillingen - SmartTID-appens forside.

Nu kører SmartTID appen automatisk, hvilket vil sige, at også efter genstart vil terminalen køre SmartTID-appen - hvis bare den får strøm og internet (via wifi).