I forbindelse med Opdatering 8.5 er følgende highlights:
- Funktionalitet til godkendelse af Databehandleraftalen
- Mulighed for at benytte et brugerlogin til flere SmartTID løsninger
- Diverse optimeringer og features samt fixes
Funktionalitet til godkendelse af Databehandleraftalen
SmartTID arbejder udelukkende efter instruks fra den dataansvarlige (vores kunde/ samarbejdspartner) og i overensstemmelse med den indgåede databehandleraftale.
Fra Opdatering 8.5 vil der være en funktionalitet der sikrer, at Databehandleraftalen bliver accepteret af kunden.
Når en kunde bliver sat i status Demo vil der, første gang en Superuser - bruger logger på, komme en pop-up som fortæller, at Databehandleraftalen skal accepteres inden man kan gå videre. Det gælder kun for brugere af typen Superuser. Almindelige brugere kan logge på som vanligt.
Der er der mulighed for at udsætte accepten i op til 5 gange. Derefter kan man først komme videre når man trykker på Accept.
Vi registrerer Superuseren, der har accepteret som dataansvarlig for kunden og dato/ tidspunkt for accepten.
Man vil som kunde altid efterfølgende kunne ændre, hvem der er dataansvarlig ved henvendelse til sin normale SmartTID konsulent.
Den gældende Databehandleraftale kan findes her: Databehandleraftale SmartTID (rev 005).pdf
Mulighed for at benytte et brugerlogin til flere SmartTID løsninger
Det er nu muligt at blive oprettet som bruger i flere SmartTID databaser hvis man skal administrere dette.
Det skal dog sættes op sammen med jeres SmartTID konsulent indtil videre, så tag kontakt til vedkommende såfremt i har behovet.
Se også her: Eksterne Brugere