FAQ - Der er flere måder en medarbejder kan logge ind i SmartTID på alt efter hvilken app vedkommende bruger.
- Glemt password
- Glemt PIN kode
- Glemt hvilken mail adresse der er brugt
- Smidt sin TAG væk
Her gennemgås de forskellige metoder
SmartTID Phone (Android eller iPhone)
Medarbejderen kan ikke selv skifte password, så det skal gøres af en superbruger eller holdleder via portalen via "Rediger medarbejder"
Under fanen "Personlig info" findes e-mail adressen og under fanen "Indstillinger" findes feltet "Kodeord"
Kodeord (password) er krypteret og dermed skjult. Det vises altid med 8 stjerne uanset længde.
Der kan blot tildeles et nyt ved at skrive direkte i dette felt og trykke "Gem"
Bemærk medarbejderen får ikke en mail med det nye kodeord, så det skal oplyses til medarbejderen på anden vis
SmartTID Terminal (fysisk terminal eller webterminal)
Der logges ind med en fysisk TAG (brik til nøglering) eller en PIN kode som er defineret på medarbejderen.
PIN koden er ikke skjult på medarbejderen så den kan blot oplyses til medarbejderen af en superbruger eller holdleder. Der skal blot tastes et tal i feltet "Pin" og trykkes "Gem"
TAG er den kode som står i den brik eller kort der kan uddeles til en medarbejder. Skulle medarbejderen have tabt sin TAG kan værdien i feltet TAG blot slettes og trykkes "Gem". Der kan tildeles en ny TAG.
På terminalen angives login med et antal tal - og kun tal. Dette tal har en max. længde som er angivet i system opsætningen i feltet "Antal login tegn". Standard er 4.
SmartTID Portal
Alle der skal logge ind i smartportal skal være oprettet som bruger. Det er typisk superbrugere eller holdleder, men det kan også være medarbejdere der eks. skal registrere tid i Time Sheet.
De kan selv via funktionen "Glemt kodeord" angive et nyt
En superbruger kan også tildele et nyt under "IT Opsætning" -> "Brugere" -> "Rediger bruger" ved at angive et nyt. Bemærk kodeord altid vises med 8 prikker uanset længde.